NORDIC WALKING a háziorvos tanácsára

Nordic walking és magas vérnyomás

Nordic walking és magas vérnyomás

Elfogadják, hogy az évek számával a vérnyomás is nő, és egyszer csak elér egy olyan szintet, ahonnan bizony már gyógyszer kell — életünk végéig.

Vajon feltétlenül így kell-e tekintsük erre az igencsak sok embert érintő betegségre? Vagy vannak esetek, ahol tudatos odafigyeléssel, életmódbeli változtatásokkal visszafordíthajuk a jelenséget? Esetleg itt is jó hatással lehet a nordic walking?

Nordic walking és magas vérnyomás

A magas vérnyomás kezelésének életmód-orientált módszereire a betegek túlnyomó többsége kedvezően reagál! A magas vérnyomást a véredények megnövekedett feszültsége okozza. Ezen belül némelyeknél örökletes tényezők játszanak szerepet, a lakosság jó részénél viszont a helytelen életmódnak köszönhető a betegség kialakulása — a nem megfelelő táplálkozásnak, a kevés mozgásnak, a sok stressznek.

Így mozogjon magas vérnyomással!

Amerikai kutatások szerint négy magas vérnyomásos személy közül magas vérnyomású vitaminok a szív számára kimutathatóak az életmódra visszavezethető kockázati tényezők.

A gyógyszerszedés nem minden esetben kerülhető el, de a betegség első stádiumában az életmód változtatása is hozhat kellő eredményt, és előrehaladottabb hipertóniánál is minden bizonnyal csökkenthető a gyógyszeradag.

Budapest, I.

Az étkezés és a túlsúly szerepe megkerülhetetlen a magas vérnyomás kérdéskörében, mai értekezésünk azonban a másik központi témakör áll: a mozgás és a magas vérnyomás kapcsolata. A testmozgás különböző módon segít a magas vérnyomás betegség leküzdésében.

Vegyük sorra, mi mindenféle hatása lehet egy jól átgondolt mozgásprogramnak: A rendszeres fizikai aktivitás  áthangolja a mozgásszervrendszereket, javul a központi idegrendszer szabályozása, nő az endokrin rendszer kapacitása, gazdaságosabbá válik az anyagcsere.

Javul az immunrendszer funkciója és a szervezet oxigén ellátása.

Nordic walking és magas vérnyomás

A súlycsökkenés és a testmozgás egyaránt hatékonyabbá teszi a szervezet inzulin-felhasználását, ami a magas vérnyomás betegség gyógyításának egyik legfontosabb tényezője. A vérben lévő nagy mennyiségű inzulin többféle, bonyolult mechanizmuson keresztül hat a vérnyomásra. Felborítja a vérzsír-szintet, károsítja az artériákat, ami érelmeszesedést és ezen keresztül megemelkedett vérnyomást eredményez. A többletinzulin nagymértékben növelheti a sejtekbe történő nátrium-beáramlást, amely a folyadék felszaporodásával és a Nordic walking és magas vérnyomás emelkedésével jár.

Nordic walking és magas vérnyomás kívül hat a szervezet fizikai energiaszintjének csökkenésén keresztül is, az izomsejtek a mérsékelt energiaszintre görccsel válaszolnak, az izomösszehúzódás áttevődik az erekre, amely megint csak vérnyomás-emelkedést okoz.

A rendszeres testmozgás elősegíti a vércukor izomsejtekbe történő felvételét, ezzel lehetővé teszi az inzulin megfelelő felhasználását.

  • Mit sportoljon, akinek magas a vérnyomása?
  • Poloska magas vérnyomás
  • A nyak és a fej erek magas vérnyomásban
  • Nagyon hatékony gyógyszer a magas vérnyomás ellen
  • Увидев тело Хейла, Стратмор вздрогнул от ужаса.
  • NORDIC WALKING a háziorvos tanácsára | Makka Szabadidősport Egyesület
  • Ничего более абсурдного Сьюзан слышать еще не доводилось.

A rendszeres testmozgás erősíti a szívet. Az erősebb szív több vért tud pumpálni kisebb erőfeszítéssel.

Kimutatták, hogy egy digitálishoz gyűszűvirág-kivonat hasonló anyag szintjét a testmozgás lecsökkenti a szervezetben. Ezt a vegyületet általában stresszhelyzetben termeli a szervezet, és vérnyomás-emelő hatású, a testmozgás viszont mérsékli a mennyiségét.

Budapest, I. Így mozogjon magas vérnyomással!

A mozgás magasabb energiaszükséglettel jár, óránként — sporttevékenységtől függően — kcal-val több kalóriát fogyasztunk.

Ez természetesen elősegíti a fogyást is, aminek megint csak jótékony hatása van a vérnyomásra.

magas vérnyomás

A rendszeres testmozgás jótékony hatással van a stresszkezelésre is — íme megint egy összefüggés, hiszen tudjuk, hogy a tartós stressz felviszi a vérnyomást. A stresszre bármilyen testmozgás jótékonyan hat, de érdemes még tudatosabba tenni megfelelő légzéstechnikával.

Nordic walking és magas vérnyomás

A nordic walking még egy előnyős hatással bír: amennyivel a helyes technikával nordic walkingozik valaki, úgy a tenyér folyamatos nyitása-zárása pumpáló hatású, ezen keresztül javítja a vénás véráramlást. A szervezet vérellátottsága az általános vérkeringés-gyorsulás mellett ezen tényezőn keresztül is javul, s nagyon jó hatással lehet a magas vérnyomás betegség leküzdésében.

Amikor testmozgásról beszélünk, nem kell maratonfutásra vagy kemény edzésekre gondolni, jobb, ha lassan, megfontoltan állunk neki és fokozatosan növeljük a napi, heti mozgásmennyiséget, sőt vannak esetek, amikor a mozgásforma megválasztása előtt jó, ha konzultálunk az orvossal. Ilyenek természetesen a szívbetegségek, illetve a vérnyomás extrém alacsony vagy magas értékei.

Sportolás magas vérnyomással - Budai Egészségközpont

Legeredményesebb a prevenciós célú mozgás, ha hetente legalább háromszor, alkalmanként percig a kimelegedés, az enyhe izzadás fokáig végezzük, miközben a  pulzusszám eléri az életkornak megfelelő értéket. A mozgást több részletben is végezhetjük, mivel a hatás összeadódik. Hétköznapi mozgást jelent az is, ha liftezés helyett rendszeresen lépcsőn járunk, illetve a közlekedési eszközök használata helyett gyalogolunk.

A testmozgás a szisztolés magasabb érték vérnyomást mmHG-al tudja csökkenteni, amely elég lehet egyes vérnyomáscsökkentő szerek kiváltására — amennyiben a vérnyomás csak kismértékben lép ki az optimális tartományból. A rendszeres testmozgás átlagosan 1 és 3 hónap között fejti ki hatását — ennyi idő alatt érhető el érzékelhető változás a vérnyomás értékeiben is.

  • Ha túl nagy a nyomás… Gyaloglás az életért Ádám egy közös ismerősünkön keresztül keresett fel a minap.
  • Magas vérnyomás nyomás diagnózis kezelése
  • Évente meghalnak magas vérnyomásban
  • Hagyományos orvoslás és a magas vérnyomás kezelése
  • Nordic walking nyáron nagy melegben Bármilyen elszántak is vagyunk, van pár dolog amire érdemes odafigyelni nagy melegben való edzéskor.
  • A Nordic Walking-ról
  • Az intenzív mozgás viszont megemeli a vérnyomást.

A vérnyomás szabályozásában az aerob mozgásformáknak van kiemelkedő szerepe. Ilyen lehetnek a házimunka fűnyírás, felmosás stb. Természetesen mi a nordic walkingra esküszünk, s ez nem is alaptalan. A már fent említett pumpáló karmozdulatokon túl a nordic walking mellett szól, hogy szabadban végezzük és társaságban —  mindkettő stresszoldó hatású. Rendszeres nordic walkingozóink többsége tapasztal súlycsökkenést, s mint tudjuk ez is jótékony hatással van a vérnyomás kordában tartására.

Így hát mindenkinek jó szívvel ajánljuk: nordic walkingra fel! Harcoljunk a magas vérnyomás ellen!