Jól alszik új helyen?

Magas vérnyomás nem tud aludni

Szauder Ipoly: Magas vérnyomás, korunk népbetegsége (Mindenki Akadémiája)

Alvászavarról, illetve álmatlanságról akkor beszélhetünk, ha az alvás folyamata valami miatt megzavart, az alvás időtartama lerövidül, így az alvás nem felel meg alapvető feladatának, vagyis nem vezet sem a szellemi, sem pedig a fizikai megújuláshoz. Akut és krónikus alvászavar Akut alvászavar még a legjobban alvó emberekkel magas vérnyomás nem tud aludni előfordulhat időnként, hiszen mindenki életében lehetnek olyan periódusok, amikor valami — például egy közelgő vizsga, esküvő, munkahelyi konfliktusok, stressz — miatt nehezebben alszik el, vagy éppen többször riad fel éjszaka.

Szintén ideiglenes alvászavart okozhatnak bizonyos betegségek, felsőlégúti fertőzések, amikor a bedugult orrtól nem tudunk aludni. Az életmód is befolyásolhatja, hogy mennyire nehezen alszik el valaki, vagy gyakrabban felébred-e éjszaka: egy-egy nagy lakoma is befolyásolhatja az alvásunk mennyiségét és minőségét.

magas vérnyomás nem tud aludni mágnes a hipertónia kezelésében

Szerencsére, ezek az alvászavarok általában rövid időn belül elmúlnak. Ezzel szemben a krónikus alvászavar jóval hosszabb ideig, legalább 1 hónapig fennáll, és a napközbeni teljesítményünk csökkenésén is jól észrevehető, hogy nem tudjuk kipihenni magunkat.

magas vérnyomás nem tud aludni kombinációja a magas vérnyomás kezelésében

Primer és szekunder alvászavarok Szintén különbséget tehetünk az elsődleges primerilletve a másodlagos szekunder alvási problémák között. Az elsődleges alvászavarok "önmagukban" vannak, nem függnek össze más betegségekkel, és például a nem megfelelő alváshigiéniás szokások miatt alakulhatnak ki.

Ha mindezek mellett még rendszeresen magas vérnyomásértékeket is produkál, akkor tudnia kell, hogy komoly veszélyben van, az Ön esetében többszörösére nőtt a szívproblémák esélye. A napközbeni stressz megrontja az éjszakai pihenést, a megfelelő alvás híján másnap ingerlékenyebben, feszültebben végezzük a munkánkat, és este még nehezebben tudunk elaludni — ez egy önmagát erősítő spirál, amiből nagyon nehéz kilépni.

Ezek közé az alvászavarok közé tartozik például a jet lag, az éjszakai vagy váltott műszakkal kapcsolatos alvási nehézségek, de az is, ha valaki szokatlanul a társadalmi normáktól jelentős mértékben eltérően későn fekszik le és szokatlanul későn ébred fel.

Paraszomniák Az úgynevezett paraszomniák olyan alvászavarok, melyekre belső órájának működésé, érzések, mozgások jellemzőek.

magas vérnyomás nem tud aludni miokardiális hipertónia statisztikák

Ezek közé tartozik például az alvajárás, a fogcsikorgatás bruxizmusa robbanó fej szindróma, a pavor nocturnis éjszakai rettegésde az is, ha valaki álmában beszél.

A paraszomniák igen gyakoriak lehetnek a gyermekek körében, egy felmérés szerint például a kicsik 50 százaléka beszél álmában.

  1. Magas vérnyomás terápia
  2. Aritmia hipertónia gyógyszerek
  3. Mit kell inni magas vérnyomásból bradycardiával
  4. 2 fokozatú magas vérnyomás kezelés

Az alvászavar következményei A világon több millióan alszanak rosszul, ennek pedig igen súlyos következményei is lehetnek, a nappali hangulatzavaroktól és koncentrációs nehézségektől egészen a krónikus betegségek megnövekedett rizikójáig.

Emellett az érintettek nehezebben tudnak a munkájukra vagy a tanulásra koncentrálni, rosszkedvűek, türelmetlenek, ingerlékenyek lesznek, rosszabb döntéseket hoznak.

magas vérnyomás nem tud aludni a magas vérnyomás okai a sportolóknál

Elfáradt és aludni sem tud? Így pihenheti ki magát! Hosszabb távon pedig az immunrendszer gyengüléséhez, elhízáshoz, a cukorbetegség, a szívbetegségek és a magas vérnyomás rizikójának emelkedéséhez is vezethet a krónikus alváshiány.

Az inszomnia, ismertebb nevén az álmatlanság, a leggyakrabban előforduló alvászavar: minden harmadik embert érinti. Ha hosszabb ideig fennáll, károsítja a szervezet regenerálódását és fokozza a cukorbetegség, a szív-és érrendszeri és a pszichiátriai betegségek kialakulásának kockázatát.

Végül érdemes megemlíteni az úgynevezett cirkadián ritmussal, azaz a természetes biológiai órával összefüggő alvászavarokat. Ezekre az jellemző, hogy az elalvás és az ébredés ideje "eltolódik", vagy a szervezet cirkadián ritmus felborulása.

Forrás: EgészségKalauz.

Hírek és egyéb cikkek Aludjuk magunkat egészségesre az alvás világnapján! Aludjuk magunkat egészségesre az alvás világnapján! Szerző: Alváscentrum.