Kardió edzés - magas vérnyomással: mit tegyünk és mit ne?

Kardio gyakorlat magas vérnyomás esetén

Tartalom

    Budapest, I. Így mozogjon magas vérnyomással! Létrehozva: A testmozgás után csökken a vérnyomás, és ez a pozitív hatás a következő órákban is fennmarad.

    kardio gyakorlat magas vérnyomás esetén a hipertónia megnyilvánulásai

    Ezen felül a fizikai aktivitás segít a testsúly megfelelő szinten tartásában, ami szintén fontos a vérnyomás normalizálásában, vizsgálatok szerint már 5 kg-os testsúlycsökkenés is Hgmm-rel csökkenti azt. Magas vérnyomással élők esetén az első lépés mindig az alapos szakorvosi vizsgálat. Ezután érdemes hozzáértő mozgásterapeutával konzultálnia.

    kardio gyakorlat magas vérnyomás esetén hipertóniával fogyatékosság miatt

    Heti perc közepes intenzitású kardio mozgás javasolt. A mozgás előtt, közben és utána ne felejtse el a vérnyomás- és pulzuskontrollt! Javasolt például: úszás, kerékpározás, kocogás vagy ütemesebb gyaloglás, gimnasztikai gyakorlatok, Nordic Walking.

    kardio gyakorlat magas vérnyomás esetén a nyomás megemelkedik a magas vérnyomásban

    Nem ajánlott: nehéz súlyzós gyakorlatok, levegő visszatartás, feszítő gyakorlatok. Figyeljen a légzésére mozgás közben! A gyakorlatokat lassú, szájon át történő kilégzéssel, és orron keresztüli belégzéssel kövesse!

    Ne tartsa vissza a lélegzetét, és ne préselve engedje ki a levegőt! Fontos a mozgás kiegészítése valamilyen relaxációs technikával pl.

    • Alultápláltságot jelent.
    • Magas vérnyomás esetén szabad edzened?
    • Magas vérnyomás elleni saláta
    • Hipertónia tilalma
    • Így mozogjon magas vérnyomással