A lazítás fontossága – Satyananda Yoga

Erő gyakorlása magas vérnyomás. Táblázatok

A lazítás fontossága Dr. Karel Nespor A jóga gyakorlatok egyik jellegzetessége a relaxáció. Egy ászana gyakorlása közben a nem használt izmok ellazultak maradnak. Minden ászana után teljes lazítás savászana következik és jóga nidra formájában mély relaxáció zárja a testtartások sorozatát.

Magas vérnyomás jóga terápiája

A légzőgyakorlatok és a meditáció alatt az izmok újból ellazulnak. Ha elegendő alkalommal végzik, a gyakorlat második természetté válik. Ugyanígy a jógát tanulók úgy találják, hogy a relaxáció mindennapi életük részévé válik. Az orvostudománynak is megvannak a maga lazító technikái. A pszichiáterek a gyógyítás olyan formáját használják, amely így vagy úgy, a relaxáció bizonyos formájához vezet, legyen az mentális vagy fizikai.

Egy példa Luther autogén semlegesítése, amelyben az ellazult páciens fokozatosan képessé válik passzívan elfogadni és kifejezni gondolatait. Egy másik példa Wolpe szisztematikus deszenzitizáció módszere, amely egy a páciensben félelmet keltő tárgy vagy helyzet vizualizációja relaxációval összekapcsolva.

Ez a gondolat vagy kép kifejlődik, pontosabbá, élőbbé válik, ahogy a kezelés halad, végül a pácienst elvezeti magának a fájdalomnak a megértéséhez. Például egy iskolába járástól félő fiú erő gyakorlása magas vérnyomás elképzelheti iskolája épületét. Aztán képzeletben állhat az iskola előtt.

Magas vérnyomás ellen 6 megoldás

Ami után elképzelheti, hogy besétál az osztályterembe, és így tovább. Amint a relaxáció megtörtént, a tudat szabaddá válik, hogy kifejezze magát. A fizikai betegség szintén enyhíthető lazítás által. A jóga relaxációs módszereket az orvosok sikerrel alkalmazták a magas vérnyomás kezelésében.

Bejegyzés navigáció

A relaxáció csökkenti a feszültséget a hipotalamuszban, amely az olyan autonóm funkciókat ellenőrzi, mint a vérnyomás. Schultz autogén tréningje, amelyet szívrohamot szenvedett páciensek rehabilitációjánál alkalmazott, a jóga módszerek egyik átdolgozása. A stressz szívrohamot okoz, a relaxáció pedig a stressz hiánya.

Ha a páciens elhagyja a kórházat és visszatér a korábbi stresszel teli helyzetekbe, a szívroham megismétlődhet. Ezért a lazítást, mint rehabilitációs programjának alapját írják fel neki.

SÚGÓ Erősportok Az erősportok közös sajátossága, hogy a sportteljesítményt leginkább az izomerő befolyásolja. Lássuk, mely sportágak tartoznak ide és melyek a közös jellemzők! Szerző: Dr. Boros Szilvia Lektor: Dr. Bognár József Küldd el ismerősödnek ha tetszett Nyomtatás Az erősportok két jeles képviselője az erő- valamint a súlyemelés.

A lazítás gyógyító ereje határtalan. Fizikálisan a relaxációt az izmok feszültség szintjével mérik. Amikor az izomfeszültség csökken, kevesebb az idegi információküldés az idegrendszer felé. Az izom tónusára vonatkozó információ kétféle úton jut el az agyba. Az első mód egy közvetlen adat továbbítás az izom feszültségét illetően. Ez a közvetítés az izom tónus szabályozásához szükséges és tudattalanul folyik. Ugyanilyen módon a tudatos éberség követi az izomtónusra vonatkozó információt 22 éves magas vérnyomás agytörzs retikuláris aktiváló rendszerén keresztül, amely a gerincoszlop tetején helyezkedik el, és a tudatosságért felelős.

Befolyásolja a készenléti állapotot, az éberséget és a tudatos észlelést az agy különböző részeinek stimulálásán keresztül. Az izomfeszültségre vonatkozó bejövő információ az észlelés területére kerül és az egyén tudatába kerül az izmokban lévő feszültség szintjének.

Az első folyamat éjjel-nappal folyamatosan történik. Ha az egyén alszik, az izmok tónusát az agy még mindig vezérli, de mint a második folyamatban az izomfeszültség tudatossága hiányzik, mert alvás közben a retikuláris aktiváló rendszer blokkolja a tudatos észlelést.

hogyan határozza meg a kardiológus a magas vérnyomást szedhető-e hypertoniával a mildronate

A magas vérnyomás kezelésében a jógikus relaxáció hatása abban nyilvánult meg, hogy a hipotalamusz túlzott ingerlése csökkent, amely szerven keresztül történik a vegetatív idegrendszer és hormonrendszer autonóm funkcióinak irányítása.

A jógik régóta állítják, hogy a relaxáció gyakorlása megtartja a pránikus energiát. Biokémiailag a relaxáció élet erő gyakorlása magas vérnyomás adó hatása az izmok csökkentett a adenozin-trifoszfát ATP felhasználása miatt jön létre.

Az ATP molekulák biztosítják az energiát a biokémiai reakciókhoz test szerte. Az ATP kapcsolódik a pránikus energiához, amely átjárja és aktiválja az összes életfolyamatot. Stressz A szervezet egyformán reagál a stresszre. Egy egér, meglátva egy macskát, növelni fogja izmainak feszültségét. Szívverése, légzése gyorsabbá és erőteljesebbé válik. Az energia készletek aktiválódnak, különböző hormonok szabadulnak fel és a véráramba kerülnek, így az egér rövid idő alatt intenzív testi aktivitásra áll készen.

Önnek ajánljuk

Ezt menekülés- vagy harc reakciónak hívják. Egy ember teste társadalmi környezetben, stressz hatására hasonló módon reagál.

magas vérnyomás nyomás diagnózis kezelése koponyaűri magas vérnyomás szindróma

Például, ha valaki dühös lesz egy tiszteletre méltó személy társaságában, a test átmegy minden biokémiai változáson, hogy felkészítse magát a harcra, ha az szükséges. Azonban, ebben a szóban forgó helyzetben a harc szóba sem jöhet. A reakció, amelyre a test felkészült sosem következik be tekintettel a társadalmi korlátokra.

Ezek a biokémiai és idegi stressz reakciók gyakran aktiválódnak megoldatlan érzelmi helyzetekben a mindennapi élet során.

A legjobb képzések a témában

Még akkor is, ha minden ide kapcsolódó élettani folyamattal ezek az érzelmek cselekvésre készítenek fel, fizikai cselekvés nem történik a társadalmi elvárások miatt. Ha ez a fajta megoldatlan érzelmi helyzet ritka lenne, nem történne mentális vagy fizikai sérülés. Azonban az ilyen helyzetek jellemzik a modern ember mindennapi életét. Minden egyes be nem teljesült alkalommal a test fiziológiai mechanizmusa mozgásba lendül, hormonokat és idegi energiát pumpálva a szövetekbe és szervekbe, túlfeszítve a szervezet rendszerét.

Nem meglepő, hogy a betegség rendszerint bekövetkezik. Valamilyen stressz-oldó sürgősen szükséges a modern ember számára. A kémiai feszültség csökkentők nem jelentenek megoldást. A rendszeres gyógyszer használat függőséget okozhat a felhasználóban, és néhány kémiai nyugtatónak komoly mellékhatásai vannak. Úgy tűnik, hogy egyre inkább a relaxáció a válasz erre a problémára. A relaxáció alatti fiziológiai változások épp az ellenkezői a stressz reakciónak. A stressz és a relaxáció EEG-vel mért összehasonlítása kimutatja, hogy az erő gyakorlása magas vérnyomás, a vérnyomás, a szívritmus, a verítékezés és életmód magas vérnyomás hipertóniával hormon kiválasztás nő stressz hatására, az agy több béta nagyobb frekvenciájú hullámot bocsát ki és kevesebbet a relaxáció alatt, alfa kisebb frekvenciájú hullámokat erő gyakorlása magas vérnyomás.

Hogyan relaxáljunk? Minden ember veleszületett képessége, hogy ellazítsa magát, csak meg kell mutatni neki, hogyan tegye ezt. A relaxáció fizikai izomzati és mentális is egyben.

Tekintettel a test és az elme közötti kapcsolatra a fizikális, izom relaxáció azt jelenti, hogy mentális relaxáció is történik.

hipertóniával járó angiopathia magas vérnyomás fájdalom a bal vállban

A mentális relaxáció magában foglalja a tudat felszabadítását azért, hogy nagyobb szabadságra irányultsággal fejezhesse ki magát. Bármelyik jóga részt gyakorolja is valaki, a relaxáció a töltő erő mögötte.

A lazítás fontossága

A relaxáció annyira egyszerű, a józan ész szerinti módja az örömteli, egészséges életnek. A nagyközönségnek is tudnia kellene róla. A jógikus relaxáció a pihenés egy koncentrált formája. Azonnali hatása van az egyén vitalitására és teljesítőképességére a munkanap során. Néhány embernek, akivel találkoztam megvolt a képessége, hogy egész nap relaxált állapotban maradjon. Például, az egyik egyetemi tanárom úgy tűnt, hogy a lustaság határáig laza és gondtalan.

Meglepett, amikor megtudtam egy vele közvetlenül együtt dolgozó orvostól, hogy igencsak eredményes és aktív férfi. Ma már tudom, hogy ez az ember öntudatlanul is relaxált volt. A relaxáció nem csak a kiválasztott keveseké. Bármelyik ember újra tudja tanulni.